З акваплануванням чи ковзанням по рідкому бруду можна впоратись лише зберігаючи спокій

Матті Моррі, керівник відділу технічного обслуговування, застосовую власний досвід, отриманий протягом десятків років, щоб відповідати на технічні запитання про шини, поставлені споживачами продукції Nokian Tyres. Він також відповідає за надання дилерам та імпортерам найновішої інформації про властивості шин та проектно-конструкторську роботу.

"Рідкий бруд на дорозі може легко перетворити вас з водія на пасажира"
Матті Моррі, керівник відділу технічного обслуговування Nokian Tyres plc

На унікальних об’єктах Nokian Tyres проводяться випробування на ковзання по рідкому бруду. Яку користь приносять такі тестування?
«Наскільки я знаю, жоден інший виробник шин не має спеціальних об’єктів для проведення випробувань на ковзання по рідкому бруду з контрольованим випробним середовищем. Кожної зими ми звалюємо на нашу випробну трасу тонни снігу і, коли з настанням весни цей сніг тане, перетворюючись на рідкий бруд, ми проводимо наші вичерпні тестування. Аквапланування небезпечне, але ковзання по рідкому бруду ще небезпечніше. Поєднання талого снігу, шару води на дорожній поверхні і, можливо, льоду може ускладнити ситуацію навіть для досвідченого водія. Навіть будучи першопрохідцями у цій галузі, кожної весни ми виявляємо щось нове».

Чи виявляється краща якість нових шин у складних умовах?
«Наші клієнти, які проїхали нашою трасою для випробувань, були вражені різницею між шинами з глибиною протекторного малюнку 4 мм та новими шинами. Нажаль, мало людей на власному досвіді в безпечних умовах можуть спостерігати, наскільки швидко вода чи бруд на дорозі можуть перетворити водія на пасажира».

"З акваплануванням чи ковзанням по рідкому бруду можна впоратись лише зберігаючи спокій."
Матті Моррі, керівник відділу технічного обслуговування Nokian Tyres plc

Що робити при акваплануванні?
«Фактори виникнення аквапланування, що залежать від дій водія, це глибина малюнку протектора, тиск у шинах та швидкість їзди. Якщо ви все ж почнете ковзати, головне — знизити швидкість і спробувати відновити зчеплення з дорогою. Лише так ви зможете відновити рульове управління. Мені важко зрозуміти, чому навіть під час дощу водії намагаються їхати по коліях на дорозі, адже саме там вода накопичується в першу чергу».