Nokian Tyres тестує свої зимові шини на полігонах по всьому світу, проте рідна домівка зимових шин – місто Івало у Фінляндії, за Полярним колом. Найпівнічніший виробник шин у світі збудував в Івало тестувальний центр ще в середині 1980-х років. Він займає площу понад 700 гектарів і дійсно відповідає своїй репутації найбільшого випробувального центру для найрізноманітніших зимових тестувань в екстремальних умовах.
Піонер у технологіях для зимових шин, Nokian Tyres понад половину бюджету департаменту досліджень і розробок витрачає на тестування продуктів. «Біле Пекло» є основним місцем проведення тестування.
«З перших кроків розробки ми тестуємо нову шину в природному середовищі для того, щоб домогтися її бездоганної поведінки у важких, складних і мінливих умовах. Первинні випробування на льоду і снігу – це суттєва частина роботи підрозділу досліджень і розробок, адже властивості шини не можна оптимізувати тільки за допомогою комп'ютерного моделювання», – пояснює керівник випробувального центру Nokian Tyres Матті Сууріпяа.
"Первинні випробування на льоду і снігу – це суттєва частина роботи підрозділу досліджень і розробок, адже властивості шини не можна оптимізувати тільки за допомогою комп'ютерного моделювання."
Розробка нової шини – тривалий процес, що займає від двох до чотирьох років. Одним з основних етапів є практичні випробування, результати яких спрямовують подальші дослідження доти, доки залишаться лише найефективніші шини, створені для специфічних зимових умов.
Зимовим шинам потрібні різні властивості залежно від того, де ці шини використовуватимуться – у суворих умовах Півночі чи в Центральній Європі з її більш теплими зимами.
«Мета безкопромісного тестування та визначення ресурсу зчеплення – створити ще кращі та надійніші зимові шини. Ми можемо гарантувати безпеку наших шин. І це додає водіям душевного спокою навіть на зимових дорогах. Якщо шина випробовується в найскладніших у світі умовах, в Івало, вона гарно зарекомендує себе будь-де», – додає Матті Сууріпяа.
"Мета безкопромісного тестування та визначення ресурсу зчеплення – створити ще кращі та надійніші зимові шини. Ми можемо гарантувати безпеку наших шин. І це додає водіям душевного спокою навіть на зимових дорогах."
Шість місяців тестування в умовах морозів і полярної ночі
«Біле Пекло» працює з листопада по травень. У цей період в Івало більш ніж 200 морозних днів. За цей час ми тестуємо понад 20 000 шин, проїжджаючи загалом більш ніж 40 000 кілометрів на тест-треках. Наші досвідчені команди розробників і тест-пілотів тестують шини вдень і вночі.
Шини тестуються настільки послідовно, наскільки це можливо, на різноманітних льодових і сніжних треках. Випробування вимагає надзвичайної професійної компетенції, точності та тисяч повторів. Nokian Tyres відома завдяки своїм преміальним продуктам, має в Івало понад 100 кілометрів тестових трас, які підтримуються у належному стані.
![Ivalo Testing Center “White Hell” Ivalo Testing Center “White Hell”](https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/pub/web/images/article_thumbnails/Nokian_Tyres_Ivalo_testing_center_pic3_720px.jpg?c=system_1024x)
«Ми насправді впевнені, що товщина шару снігу на треку завжди однакова, ми підтримуємо грубе льодове покриття та за потреби чистимо його», – пояснює Сууріпяа.
«Біле Пекло» не завжди біле, тому що в середині зими темрява полярної ночі додає викликів до роботи розробників. Потім весна приносить зміни умов, спричинені холодними ночами та теплими днями: інколи протягом доби перепад температур на випробувальних треках може сягати 40 градусів за Цельсієм.
Сонячне проміння ранньою весною – ще один виклик. За найгірших обставин повітря вдень прогрівається до таких значень, що проводити тести неможливо через ці коливання температури. Тоді ми просто чекаємо заходу сонця та проводимо випробування вночі.
![Ivalo Testing Center “White Hell” Ivalo Testing Center “White Hell”](https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/pub/web/images/article_thumbnails/Nokian_Tyres_Ivalo_testing_center_bynight_720px.jpg?c=system_1024x)
На додачу до ретельно доглянутих тестових трас у випробувальному центрі також обладнано 700-метровий льодовий майданчик, що дозволяє точно й акуратно тестувати шини за будь-яких умов.
![Ivalo Testing Center “White Hell” Ivalo Testing Center “White Hell”](https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/pub/web/images/article_thumbnails/Nokian_Tyres_Ivalo_testing_center_jaahalli_720px.jpg?c=system_1024x)
Технологія не може замінити людського дотику
У різноманітних випробуваннях необхідно імітувати найекстремальніші ситуації на зимовій дорозі. У «Білому Пеклі» наразі є понад 20 різних тест-треків. На них випробовують поведінку шини під час прискорення і гальмування, в умовах проходження поворотів і руху по пагорбах, а також оцінюють зчеплення на різних поверхнях: на льоду, снігу і сльоті. У ході тестування ми використовуємо надсучасні технології.
«Ми постійно вдосконалюємо тестове обладнання, для того щоб воно було дійсно найкращим. Наприклад, відстеження в режимі реального часу температури та відносної вологості повітря полегшує та пришвидшує нашу роботу», – каже тест-менеджер Nokian Tyres Петрі Пелтоніємі.
Nokian Tyres вважається провідним світовим експертом в екстремальних умовах через всеосяжне тестування своїх продуктів у Лапландії. Досвідчені водії є ключовими фігурами у випробуваннях, але для деяких тестів ми також використовуємо техніку.
Роботизовані машини, наприклад, дуже корисні, коли треба виконати багато точних повторень. Проте вони відіграють допоміжну роль на відміну від наших пілотів-випробувачів.
Дізнайтесь більше:
Кращі експерти та новітні технології
Центр тестування в Івало у цифрах і фактах
- «Біле Пекло» – найбільший центр тестування зимових шин у світі. На його площі можна розмістити 1 129 футбольних або 700 бейсбольних полів.
- Ми тестуємо зимові шини 24 години на добу в унікальних умовах Фінської Лапландії на більш ніж 30 випробувальних треках.
- В Івало понад 200 морозних днів на рік. Це створює важкі умови для шин, що тестуються тут.
- Протягом сезону у випробувальному центрі ми тестуємо понад 20 000 шин.
- Шини, що тестуються, долають понад 40 000 км.
- Щороку більш ніж 180 днів поспіль наші пілоти-випробувачі тестують шини за будь-яких погодних умов.
- 700-метровий льодовий майданчик забезпечує тестування за будь-яких умов.