вт травня 11 09:30 2010 в категоріях

Nokian Tyres Plc, результати роботи у першому кварталі 2010 року: відновлення попиту, продажів, продуктивності та операційного прибутку

Nokian Tyres Plc, результати роботи


у першому кварталі 2010 року: відновлення попиту, продажів, продуктивності та операційного прибутку



Чисті продажі концерну Nokian Tyres в січні-березні 2010 року склали 183 800 000 євро (155,6 млн євро за результатами першого кварталу 2009 року) та продемонстрували зростання на 18,1% у порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року. У Фінляндії та країнах Скандинавії продажі збільшилися на 20,7% і склали 39% (37,3% у тому ж періоді 2009 року) від загальних продажів концерну. У Росії продажі зросли на 42,7%. Консолідовані продажі Росії і країн СНД виросли на 3,1% і складають 25,9% (29% у першому кварталі 2009 року) від загальних продажів концерну. У Центральній і Східній Європі продажі збільшилися на 30,9% і складають 24,5% (21,7% у січні – березні 2009 року). У Північній Америці продажі виросли на 1% і склали 10,1% (11,6% у тому ж періоді 2009 року) від загальних продажів концерну.

Операційний прибуток концерну Nokian Tyres становить 21,1 млн євро (-2,7 млн євро в першому кварталі 2009 року). Прибуток до оподаткування склав 22,2 мільйона євро (-17,3 млн євро в тому ж періоді 2009 року). Чистий прибуток за перший квартал склав 20,1 млн євро (-10,4 млн євро в січні – березні 2009 року).

У концерні Nokian Tyres в першому кварталі 2010 року працювало в середньому 3 184 (3679 – у першому кварталі 2009 року) осіб та 3 189 чоловік на кінець звітного періоду (3656 чоловік на кінець березня 2009 року). У компанії Nokian Tyres в Росії працює 648 осіб на кінець звітного періоду (676 на кінець березня 2009 року).

Кім Гран, Президент і Генеральний директор концерну Nokian Tyres: «Буря минула, але це ще не спокійне плавання. Як і очікувалося, попит на ключових ринках Nokian Tyres почав відновлюватися; наші продажі і прибуток покращали, як і планувалося. Головним чином, зростання обумовлене тривалим зимовим сезоном і відновленими передсезонними продажами в Росії, де в даний час поліпшується бізнес-середовище. Продажі літніх шин на наших ключових ринках різко зросли завдяки перемогам шин Nokian Hakka в тестах кількох автомобільних журналів. Продажі та замовлення у напрямку «індустріальні шини» продовжують суттєво зростати, рухомі гарним попитом у наших ключових сегментах ринку. Операційний прибуток збільшився в результаті поліпшеної продуктивності, більш низьких порівняно з минулим роком цін на сировину і сприятливих змін курсів основних валют.

Наш портфель замовлень поліпшується, і в 2010 році у нас буде хороша можливість підняти продажі і прибуток, а також отримати серйозний грошовий потік (cash flow) з операцій. Друга половина року з її зимовими продажами буде вирішальною для результатів Nokian Tyres. Продажі підтримають поступово відновлювана економіка на наших ключових ринках і скромні залишки на складах наших дистриб'юторів після минулої зими.

Зростання цін на сировину – складність, з якою нам доведеться працювати решту частину року. Наша мета – ще більше поліпшити асортимент продукції, і, незважаючи на непросту цінову середу, ми будемо змушені підвищити ціни на 2-6% у липні, щоб захистити маржу».

Мережа шинних центрів Vianor

На кінець звітного періоду мережа Vianor працює в 19 країнах, найбільш широко вона представлена в країнах Скандинавії, Росії та Україні. Усього в мережу Vianor входить 642 торгових точках в усьому світі, 471 з яких є партнерськими і працюють на умовах франчайзингу, а 171 шинний центр знаходиться у власності концерну. Частка ринку Vianor збільшилася в результаті розширення мережі.

Розширення партнерської франчайзингової мережі буде продовжено відповідно до раніше оголошених планів. Мета концерну – мати більше 700 шинних центрів до кінця 2010 року.

Країни СНД

Продажі компанії Nokian Tyres в Росії в січні-березні 2010 року збільшилися на 42,7% і склали 46,8 млн євро (32,8 млн євро в першому кварталі 2009 року). Продажі в країнах СНД (без Росії) склали 3,5 млн євро (16,0 млн євро в січні - березні 2009 року). Консолідовані продажі в Росії і країнах СНД збільшилися на 3,1% і склала 50,3 млн євро (48,8 млн євро в першому кварталі 2010 року).

Продажі в Росії виросли завдяки споживчому попиту, що поступово відновлюється, і поліпшеній кредитоспроможності дистриб'юторів. Компанія Nokian Tyres посилила ринкову частку в Росії і утримує свої лідерські позиції в сегменті преміальних шин. Продажі в інших країнах СНД знизилися внаслідок пізнього початку передсезонних продажів і обмежень у поставках, що виникли в результаті великих складських залишків у дистриб'юторів.

Мережа дистрибуції була розширена завдяки підписанню додаткових дистриб'юторських угод і розширенню мережі Vianor. Мережа Vianor збільшилася на 9 нових торгових точок у першому кварталі 2010 року. Всього на кінець звітного періоду в Росії та країнах СНД – 362 шинних центри Vianor.

На російському заводі Nokian Tyres працюють шість виробничих ліній. Продуктивність поліпшена разом зі збільшенням обсягів виробництва. Істотна частка продукції експортується.

Інвестиції

Інвестиції в першому кварталі 2010 року склали 14,4 млн євро (35,6 млн євро в першому кварталі 2009 року). Вони включають виробничі інвестиції в російський завод Nokian Tyres, прес-форми для нових продуктів і розширення мережі Vianor.

Загальні інвестиції концерну Nokian Tyres в 2010 складуть орієнтовно 58 млн євро (86,5 млн євро в 2009 році). Близько 20 млн євро будуть вкладені в прес-форми й устаткування для нових продуктів та 15 млн євро (51,2 млн євро в 2009 році) – в завод Nokian Tyres в Росії.

Прогноз на 2010 рік

Рівень попиту на шини стабілізувався, посилилися ознаки поступового відновлення. Спостерігається низький рівень товарних запасів шин на всіх ринках. На ключових ринках Nokian Tyres дебіторська заборгованість і ризики повернулися на звичайний рівень, валюти стабілізувалися і посилилися в порівнянні з 2009 роком.

Очікується, що частка продажів у країнах Скандинавії та Росії виросте в 2010 році. Це позитивно позначиться на асортименті продукції та цінах.

Потужна, постійно зростаюча мережа дистриб'юції, хороша сезонна логістика, покращена структура витрат, виробництво більшості товарів усередині митних кордонів Росії і СНД, а також нові продукти дають Nokian Tyres відмінні можливості для посилення своїх лідируючих позицій на ключових ринках та повернення на шлях прибуткового зростання в 2010 році.

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь:
Прес-служба компанії Nokian Tyres в Україні

• Вікторія Шпак
моб. 8-067-243-99-08, (044) 501 29 09
e-mail: [email protected]