ср вересня 9 12:08 2009 в категоріях

Сезонна заміна шин в Україні: чи можливо вирішення питання на законодавчому рівні?

Спільна прес-конференція Nokian Tyres Україна з


АСК «ІНГО Україна»:



Сезонна заміна шин в Україні:


чи можливо вирішення питання на законодавчому рівні?



Напередодні нового осінньо-зимового сезону компанія Nokian Tyres Україна спільно з АСК «ІНГО Україна» ініціювали обговорення проблематики законного врегулювання питання сезонної заміни шин в Україні. На сьогодні в Україні немає жодного офіційного документа, який би вказував, який тип шини має бути встановлений на тому чи іншому транспортному засобі в певний період року. У правилах дорожнього руху тільки зафіксована мінімальна залишкова глибина протектора, що становить для легкових автомобілів 1,6 мм.

Як і раніше, державою не вжито жодних кроків, які б свідчили про усвідомлення ступеню важливості підвищення загального рівня освіченості вітчизняних автовласників. Тому в Україні навіть влітку на дорогах зустрічаються автомобілі, «взуті» в зимову гуму, а взимку - в літню. Це призводить до значного зниження безпеки дорожнього руху, оскільки саме властивості гуми впливають на довжину гальмівного шляху. За словами заступника начальника Департаменту з врегулювання збитків АСК «ІНГО Україна», близько 50-60% усіх зареєстрованих ДТП - це наїзд на автомобіль, що рухався попереду.

При середньодобової температури від +7С і нижче гумова суміш літньої шини може втрачати свою еластичність, при цьому погіршуються зчіпні властивості шини і збільшується гальмівний шлях. Профіль протектора зимової шини, на відміну від літньої, має суттєво більшу кількість ламелей. Саме завдяки їм забезпечується якісне зчеплення з дорожньою поверхнею взимку. Гумова суміш зимової шини більш м'яка і містить велику кількість натурального каучуку, який має високий коефіцієнт тертя. Це дозволяє зберегти високі зчіпні властивості при низьких температурах. Всесезонні шини - сумнівний компроміс: взимку необхідна еластична шина, яка не затвердіє, влітку ж шина не повинна бути занадто м'якою. Якщо шина витримує мороз, у спеку вона може розплавитися і навпаки.

За словами Віктора Дрозда, у всіх договорах провідних страхових компаній зафіксовано положення, згідно з яким страховим випадком не являється те ДТП, яке сталося з вини несезонного використання шин.

«Ми отримуємо безліч запитів від різних страхових компаній, незалежних експертів, судових експертів з проханням проконсультувати: чи є та чи інша модель шини нашого виробництва зимовою або ж літньою, чи використовувалася вона відповідно до сезону, - Повідомляє Директор компанії Nokian Tyres Україна Ігор Богданов, - На жаль, у більшості випадків ми змушені констатувати той факт, що автомобіль був «взутий» не за сезоном. Наша відповідь викликає негативну реакцію у тих автомобілістів, яким було відмовлено у виплаті страхової премії через таке неправильне використання шин. Проблема в тому, що більшість автомобілістів не розуміють значення шин, не приділяють належної уваги питанням сезонності, такими параметрами, як індекс навантаження, індекс швидкості. Адже ці показники серйозно впливають на поведінку автомобіля. Тому компанії Nokian Tyres дуже важливо донести до автомобілістів той факт, що вибору шини та її своєчасної заміни необхідно приділяти серйозну увагу».

Європейська практика показує, що це питання більш ніж серйозно сприймається в провідних країнах світу зі схожими з Україною кліматичними умовами. Приміром, в'їхати на територію Фінляндії з грудня по кінець лютого можна тільки на машині, «взутій» в зимові шини. Шиповані шини в цій країні можна використовувати тільки до 31 березня. У Прибалтиці зимові шини обов'язкові для використання з 1 грудня по 1 березня, встановлювати їх можна вже в листопаді, а знімати не пізніше початку квітня.

У Норвегії зимові покришки необхідно «взувати» вже з 1 жовтня. У Великобританії за кожне правопорушення існує штраф на рівні 4 за шкалою дискваліфікації з 3 штрафними балами. Рівень 4 на даний час становить £ 2500, і кожна несправна шина розглядається як окремий злочин.

Навіть у Росії 30 квітня 2009 був внесений на розгляд Держдуми пакет поправок до закону «Про безпеку дорожнього руху», в яких прописані жорсткі обмеження на використання шипованих шин влітку, а також заборона на експлуатацію літніх шин взимку. Як говориться в законопроекті, депутат А. Іванов запропонував зобов'язати російських водіїв використовувати зимові шини на автомобілях масою до 3,5 тонн на період з 1 грудня по 1 березня.

Рівень освіченості вітчизняних автомобілістів щодо важливості грамотного підходу до заміни шин, як сезонних, так і за фактом зносу, як і раніше залишає бажати кращого. У країні не ведеться статистика ДТП, що сталися з вини зношених або ж «взутих» не за сезоном шин. І якщо факт зношених шин регулюється законодавством, і цей пункт фіксується в страхових договорах, то використання шин не за сезоном залишається в нашій країні абсолютно неврегульованим питанням.

Проведення цієї прес-конференції зобумовлено бажанням компанії Nokian Tyres Україна та АСК «ІНГО Україна» привернути увагу громадськості до озвученої проблеми, викликати її обговорення в ЗМІ, в надії на зростання самосвідомості у громадян напередодні нового зимового сезону, традиційно найбільш небезпечного для автомобілістів.

Для довідки:

Nokian Tyres - найбільший виробник шин у Північній Європі й один зі світових лідерів цієї галузі за рівнем доходів. Компанія займається розробкою й виробництвом літніх і зимових шин для легкових автомобілів, а також шин для різної важкої техніки. Компанія є найбільшим виробником протекторів і найбільшим власником цехів для нанесення протекторів у Північній Європі.
Компанії Nokian Tyres належить мережа шинних центрів Vianor, до якої входить 541 точка в Фінляндії, Швеції, Норвегії, Естонії, Латвії, Україні та Росії.
Відділ розробки продукції, управління та маркетингові відділення знаходяться у фінському офісі компанії в м. Нокіа. Компанія володіє двома заводами: один у Нокіа (Фінляндія), другий - у Всеволожську (Росія). Російський завод відкрився влітку 2005 року.
Nokian Tyres plc була заснована в 1988 році. У 1995 році її акції були розміщені на фондовій біржі в Гельсінкі.
Історія компанії почалася в 1898 році, коли була відкрита фінська фабрика з виробництва гуми Suomen Gummitehdas Oy. Виробництво шин для пасажирських автомобілів почалося в 1932 році, а найвідоміший продукт компанії - шина Nokian Hakkapeliitta - з'явилася на ринку в 1936 році.


За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь:

Прес-служба компанії Nokian Tyres в Україні:
Вікторія Шпак
Тел.+380 44 501 2909
Моб. +380 67 243 9908
e-mail: [email protected]