вт лютого 19 12:00 2019 в категорії Корпоративні новини

«Розумні» шини майбутнього - водії бажають, щоб шини могли реагувати на погоду

Впровадження так званих «розумних» технологій в автомопромі йде високими темпами і завдяки цьому вдається значно підвищити безпеку руху. Зокрема, споживачі особливо зацікавлені в шинах, які вміють адаптуватися до різних погодних умов шляхом використання
різноманітних сенсорів. За даними дослідження, проведеного на замовлення компанії Nokian Tyres, 34% європейських водіїв сподіваються, що в найближчому майбутньому їхні шини будуть автоматично реагувати на зміну погоди та дорожніх умов.

«Розумні» шини майбутнього - водії бажають, щоб шини могли реагувати на погоду

 
Інтернет речей швидко розвивається у великій групі споживчих товарів. На практиці це
означає, що об'єкти, обладнані датчиками, можуть вимірювати, ідентифікувати та реагувати на зміни в навколишньому середовищі. Приміром, ліжко з датчиками може відстежувати якість вашого сну, а «розумний» одяг у разі необхідності охолодить або зігріє свого власника. «Розумна» шина, в свою чергу, може контролювати власний стан і навколишнє середовище швидше і в більшому обсязі, ніж водій.

«Датчики в шині, що вимірюють глибину протектора, попередять водія про знос шин та запропонують вчасну заміну шин, або зміну ротації передніх та задніх коліс, щоб вирівняти знос і продовжити строк експлуатації шин», – розповідає Теему Сойні, експерт з нових технологій в Nokian Tyres.

«Розумні» рішення вже на горизонті

У першій хвилі впровадження інтелектуальних технологій датчики, встановлені в шинах, будуть вимірювати певну кількість параметрів і направляти інформацію водієві, безпосередньо в бортові системи транспортного засобу або на мобільний пристрій водія. Тим не менш, по-справжньому «розумна» шина має автоматично реагувати на інформацію, що надходить від сенсорів, без залучення водія.

Такі шини зможуть автоматично адаптуватися до погодних та дорожніх умов шляхом зміни малюнку протектора. У сиру погоду ширина або глибина канавок, що протидіють акваплануванню, може збільшуватись і таким чином відводити більше води.

Шинна промисловість вже зробила перші кроки на цьому шляху і встановлює датчики для вимірювання тиску. Проте, на появу справжніх «розумних» шин іще доведеться почекати.

«Наразі існує дуже мало смарт-додатків нового покоління для шин для легкових автомобілів, але це, безсумнівно, зміниться протягом наступних п'яти років, а шини преміум-класу забезпечать водія більшою кількістю технологій для безпеки в дорозі. Але автоматичне реагування на зміну дорожніх умов залишається віддаленою перспективою», – говорить Сойні. – «Щоб це стало реальністю, нам необхідно розв’язати ряд складних задач, як-то створення довговічних та надійних датчиків, які працюватимуть в умовах високих навантажень. Інша проблема полягає в тому, щоб зробити «розумну» технологію природною частиною масового процесу виробництва шин.»

Безпека на першому місці

Поряд зі смарт-шинами, споживачі хочуть, щоб їхні шини були якомога безпечнішими. Згідно з даними дослідження Nokian Tyres, майже кожен другий водій хотів би мати безпечніші шини, аніж ті, якими він користується зараз.

Шини є важливим фактором безпеки. Чотири невеликі, розміром з долоню, зони є точками контакту автомобіля з дорожним покриттям і їх основне завдання – безпечно відвезти вас туди, куди ви прямуєте, незалежно від погоди або дорожніх умов.

Сьогодні високоякісні шини вже надзвичайно безпечні. Тим не менш, завжди є потенціал для покращення і постійний розвиток разом з практичним випробуванням нових ідей є ключовими для підвищення характеристик кінцевого продукту.

«Нові розробки в галузі матеріалів для виробництва шин дозволяють нам створювати шини, які працюють краще навіть у найскладніших умовах. На практиці, ми маємо змогу значно покращити зчеплення, не жертвуючи при цьому довговічністю. У Nokian Tyres безпека завжди на першому місці і так буде й надалі», – говорить Теему Сойні.

Очікування європейських водіїв від шин *

У майбутньому я хотів би, щоб мої шини…

• були безпечнішими – 44% (всі країни): Німеччина 34%, Італія 51%, Франція 30%, Чехія
50%, Польща 56%.

• використовували сенсорну технологію для адаптації до різних умов – 34% (всі країни):
Німеччина 30%, Італія 40%, Франція 35%, Чехія 28%, Польща 35%.

• змогли усунути необхідність зміни сезонних шин – 33% (всі країни): Німеччина 35%, Італія
30%, Франція 40%, Чехія 28%, Польща 34%.

• зношувалися б повільніше, ніж сьогодні – 25% (всі країни): Німеччина 27%, Італія 19%,
Франція 21%, Чехія 33%, Польща 25%.

• мали понижений опір коченню, заощаджували паливо і, таким чином, підвищували автономність електромобілів – 23% (усі країни): Німеччина 28%, Італія 23%, Франція 19%, Чехія 24%, Польща 21%.

• були краще захищеними від проколів та мали функцію автоматичного ремонту – 22% (всі країни): Німеччина 19%, Італія 20%, Франція 17%, Чехія 25%, Польща 31%.

* В опитуванні Nokian Tyres, проведеному в грудні 2018 – січні 2019 року брали участь 4100 респондентів. Опитування проводилося в Інтернеті компанією з дослідження ринку YouGov.

Додаткова інформація:

Погляд у майбутнє: як мобільність, керування та зимові шини виглядатимуть у 2036 році?

Зображення та інфографіки доступні за посиланням.

Читайте наші новини на наших сторінках в соціальних мережах:

http://facebook.com/NokianTyresUkraine
https://instagram.com/nokiantyresua

 

Контактна інформація:

Маркетинг менеджер Nokian Tyres в Україні 
Аліна Ревуцька 
тел. +38 044 377 53 45  
факс. +38 044 377 53 46  
Alina.Revutska(at)nokiantyres.com