Nokian Tyres – спонсор нового світового рекорду швидкості автомобіля на двох колесах

Наприкінці серпня у Фінляндії було встановлено новий світовий рекорд швидкості автомобіля на двох колесах – 186,269 км/год (115,759 миль/год). Це стало можливим завдяки об’єднанню зусиль виробника високотехнологічних шин Nokian Tyres, екіпажу професійного сервісу Vianor і відомого каскадера Веса Ківімакі.

На майже безхмарному серпневому небі сяяло сонце. У цей день всі з нетерпінням чекали, коли один з найзнаменитіших каскадерів Фінляндії Веса Ківімакі встановить новий світовий рекорд швидкості автомобіля на двох колесах. Попереднє досягнення було зареєстровано 19 років тому, 1997 року, коли швед Горан Еліасон проїхав на автомобілі на двох колесах зі швидкістю 181,25 км/год (112,62 миль/год).

Тривалий час Веса Ківімакі мріяв побити рекорд Еліасона і наполегливо тренувався. «У мене 15 років досвіду водіння на двох колесах. Я двічі намагався побити рекорд 1997 року, але безуспішно», – розповідає каскадер. Незабаром він зрозумів: щоб здійснити мрію, потрібні надзвичайно міцні шини і команда, здатна в разі необхідності в найкоротший термін виконати балансування і ремонт автомобіля та шин.

«Саме тому наприкінці 2015 року я звернувся до компанії Nokian Tyres і мережі шинних центрів Vianor, запропонувавши співробітництво», – пояснює В. Ківімакі. Експерти Nokian Tyres і Vianor охоче погодилися працювати разом зі знаменитим каскадером.

«Полювання» на ідеальні погодні умови

Після того, як визначилися зі складом переможного тріо, залишалося дочекатися оптимальних умов. Відсутність опадів і дуже суха рівна дорога – такими були основні вимоги. (Для Фінляндії нетипово, коли відразу після дощу на небі з’являється сонце і асфальт висихає.)

«Для цієї спроби погода мала бути ідеальною. Нам доводилося кілька разів переносити дату заїзду через дощ і буревії. Ми постійно переглядали прогнози погоди фінських і міжнародних метеослужб. Але дані, які ввечері здавалися точними, за ніч могли абсолютно змінитися. Якоїсь миті ми навіть вважали, що встановити точну дату майже неможливо», – зазначає Веса Ківімакі.

Зрештою домовилися: як тільки трапиться нагода, всі сервіси рекордної спроби будуть готові діяти. Персонал аеропорту Сейняйокі цілодобово відслідковував повідомлення погодної служби. Усе, що було потрібно команді, – «правильний» день.

І він настав – у середу, 31 серпня 2016 року.

Коли зносостійкість має значення

Щоб досягти максимальної швидкості, досвідченому водієві потрібна оптимальна погода. Однак багато що залежить і від шин, особливо якщо єдиною точкою контакту з дорогою є дві ділянки завбільшки з долоню.

«Під час руху на двох колесах з будь-якими високоякісними шинами можна легко досягти 150 км/год на певний нетривалий час. Але щоб вийти за ці межі й утримувати швидкість, і від автомобіля, і від шин вимагається набагато більше. На рекордних показниках – від 180 до 190 км/год – боковина шини стрімко зношується», – уточнює Веса Ківімакі.

"На рекордних показниках – від 180 до 190 км/год – боковина шини стрімко зношується."
Веса Ківімакі, Пілот-каскадер

Щоб побити попередній рекорд, автомобілю потрібні спеціальні шини, настільки міцні, наскільки це взагалі можливо. Nokian Tyres вирішила проблему, розробивши спеціальну структуру і зміцнивши боковину шини за допомогою технології Nokian Aramid Sidewall. Секрет цієї технології – у використанні надміцного арамідного волокна, яке також застосовується в авіаційній галузі й оборонній промисловості. Технологія Nokian Aramid Sidewall надійно захищає шину в непередбачених ситуаціях, оскільки зміцнена арамідом боковина є виключно стійкою до зносу і порізів.

«Творчий пошук та азарт, що знадобилися для встановлення цього світового рекорду, притаманні всьому процесу розробки продуктів Nokian Tyres. Ми постійно випробовуємо щось нове, щоб перевірити наші припущення і розширити можливості наших шин. Розуміння того, як структура шини функціонує за межами граничних навантажень, дозволяє розробляти більш безпечні і міцні шини. Це важливо і для звичайних водіїв», – вважає Матті Моррі.

Переобладнаний автомобіль і функціональний піт-стоп

Автомобіль BMW 330i 2012 року, на якому Веса Ківімакі мав намір встановити рекорд, був переобладнаний з урахуванням безпечного руху на двох колесах. Диференціал автомобіля заблокували за допомогою зварювання й амортизаторів, коефіцієнт жорсткості пружин підвіски змінили для забезпечення руху на двох колесах. Потужність автомобіля збільшили до 400 кінських сил. З салону прибрали практично все, щоб звести до мінімуму небезпеку загоряння. Для водія встановили ковшоподібне сидіння, спеціальні ремені безпеки і каркас для захисту. З метою протипожежної безпеки використовувалося дизельне пальне, тому що в цьому випадку ймовірність загоряння в аварійній ситуації менша, ніж у разі застосування бензину. «Я викочував машину сто раз, адже слід було усунути навіть незначні вібрації», – згадує В. Ківімакі.

"Я викочував машину сто раз, адже слід було усунути навіть незначні вібрації."
Веса Ківімакі, Пілот-каскадер

Згідно з вимогами безпеки під час тренувань швидкість збільшувалася поступово, щоб розуміти, яке навантаження може витримати шина. «Я зіпсував шину на 120 і на 170 км/год, виконавши кілька послідовних проходжень. Найкращий спосіб визначити зносостійкість шини – порвати її, і в Nokian Tyres погодилися з цим», – каже каскадер.

Новий світовий рекорд став реальністю також завдяки досвідченому екіпажу професійного сервісу Vianor, який обслуговував «рекордний» автомобіль і його шини.

«Оскільки ми мали зробити два проходження протягом години, без компетентних фахівців Vianor світовий рекорд так і залишився би мрією. Було вкрай важливо мати можливість швидко поміняти шини між проходженнями. Дослухаючись порад професіоналів Vianor, я вдосконалював свої навички», – робить висновок В. Ківімакі.

"Оскільки ми мали зробити два проходження протягом години, без компетентних фахівців Vianor світовий рекорд так і залишився би мрією."
Веса Ківімакі, Пілот-каскадер

Ідеальна відповідність шин, балансування і заповнення шини азотом протягом лічених хвилин – величезна заслуга співробітників Vianor, які максимально використовували можливості обладнання мобільного піт-стопу. Цей процес нагадував піт-стоп на гонках Гран-прі.

«Мені залишалося лише керувати автомобілем, – посміхається рекордсмен. – Але те, чого ми досягли разом, не межа. Вважаю, на двох колесах можна розвинути швідкість 200 км/год».

Що,де, коли?

Світовий рекорд автомобіля на двох колесах був встановлений в аеропорту Сейняйокі 31 серпня 2016 року. Рекорд був зафіксований на 2-кілометровій злітно-посадковій смузі шириною 50 метрів у двох напрямках. Відстань для вимірювання середньої швидкості становила 100 метрів. Середня швидкість дорівнювала 190,074 км/год (118,107 миль/год) при першому проходженні та 182,463 км/год (113,377 миль/год) при другому. Новий світовий рекорд швидкості – 186,269 км/год (115,759 миль/год) – є середнім значенням цих двох результатів.

Рекорд був встановлений пілотом-каскадером Веса Ківімакі. На автомобілі використовувалися шини зі зміцненою боковиною, завдяки технології Nokian Aramid Sidewall. Екіпаж професійного сервісу Vianor забезпечував обслуговування автомобіля і шин під час встановлення світового рекорду.

Докладніше:

Книга рекордів Гіннесса визначила чіткі правила щодо найшвидшого автомобіля на двох колесах. Автомобіль має бути серійного виробництва, а не спеціально виготовлений прототип. Протягом години автомобіль мусить проїхати у двох напрямках через ворота вимірювання швидкості, розташовані на відстані сто метрів один від одного. Середнє значення цих двох вимірів і є світовим рекордом.