Вісімдесятирічна історія зимових шин Nokian

Гумова фабрика Nokian розпочала виробництво шин для легкових автомобілів у 1932 році, тоді ж почали використовуватися компресори і вулканізаційні преси, необхідні для виробництва шин. Перші шини Nokian мали чотиришарову будову і рівну поверхню.

Перші в світі зимові шини 1934 року

На дуже ранніх стадіях виробництва шин, інженери компанії Nokian дуже швидко зрозуміли, який тип шин потрібний саме для умов Північних країн. Як результат, була створена перша шина з протектором для вантажівок або «погодна шина».


Перша шина Hakkapeliitta, створена у 1936 році

Перша зимова шина проклала шлях для зимових шин Hakkapeliitta, розроблених для легкових автомобілів, пізніше названих SnowHakkapeliitta. Протектор цих шин мав ступінчастий поперечний малюнок, оснащений спеціальними заглибленнями. Такий малюнок протектора лишався незмінним аж до п’ятдесятих років. Перед Радянсько-Фінською війною, Nokian виготовили 20,000 шин Hakkapeliitta шести різних розмірів.

Знайомство зі світом у Монте-Карло

Зимові шини NokianHakkapeliitta мають насичену і престижну історію. З початку виготовлення у 1936 році, шини Hakkapeliitta досягли світової слави на легендарних ралі у Монте-Карло у п’ятдесятих і шістдесятих роках. Автомобілі, оснащені зимовими шинами KometaHakkapeliitta, були неперевершені на снігових та крижаних трасах. Фінські пілоти продовжили свої успіхи у ралі, завдяки чому виникло таке поняття, як «Летючі фіни». Шини Hakkapeliitta довели, що мають унікальні особливості і дуже скоро цей успіх захотіли повторити конкуренти з багатьох країн.

Світовий рекорд у керуванні на льоду

Новий світовий рекорд швидкості автомобіля на льоду був встановлений компанією NokianTyres, яка є винахідником зимових шин, коли пілот-випробувач Янне Лайтінен досяг швидкості у 335.713 км/год (208.602 миль/год) на льоду Ботнічної затоки за суворих зимових умов. Зчеплення і швидкість, як ніколи раніше, були забезпечені новітніми, шипованими шинами NokianHakkapeliitta 8(255/35R20 97 TXL).

Більше вісімдесяти років безпеки

Принципи дослідницької роботи лишалися більш-менш незмінними протягом вісімдесяти років: найважливішою вимогою є розробка і розвиток шин для водіїв, які їздять в умовах Північної зими, які цінують безпеку і які хочуть бути впевнені у шинах за будь-яких умов.

Останнім поповненням у сім’ї NokianHakkapeliitta є шиповані шини NokianHakkapeliitta 8 і нешиповані NokianHakkapeliittaR2 та NokianHakkapeliittaR2 SUV. Ці шини декілька разів досягли найвищих результатів у тестуваннях, які проводилися як фінськими, так і міжнародними авто-журналами. Інновації, які використовують при виготовленні шин, дозволяють покращити зчеплення у суворих погодних умовах, зменшити опір коченню і, як наслідок, витрати пального та викиди двоокису вуглецю.

Докладніше:

80 років Nоkian Hakkapeliitta:
Історія володарки півночі

Більше 80 років з моменту винаходу зимових шин:
Безпечне обертання на засніженій дорозі з Nokian Kelirengas 
Отак змінилася зимова шина – нешипований зимовий витвір мистецтва, порівняно з першим зразком 
Як була створена перша зимова шина?

Iнтелектуальні технології дорожнього руху й біологічної сировини:
Nokian Hakkapeliitta у 2036 році
Nokian Hakkapeliitta – піонер у сфері технологічних розробок і покращення безпеки шин 
Зимові шини Nokian Hakkapeliitta – результат поєднання винахідливості, досвіду й сучасних технологій 

Галерея зображень:
Зимові шини Nokian: із 1934 року до наших днів. (pdf file, 10 MB)
Літні шини Nokian: із 1932 року до наших днів. (pdf file, 10 MB)