Зимові шини Nokian Hakkapeliitta – результат поєднання винахідливості, досвіду й сучасних технологій

Понад 80 років тому зимові шини, розроблені й виготовлені компанією Nokian Tyres, докорінно змінили ситуацію у сфері їзди в умовах, коли дорога раптом стає ковзкою, що характерно для північних регіонів. У майбутньому, під час створення зимових шин Nokian Hakkapeliitta, найпівнічніший виробник шин у світі, зосереджуватиметься на безпеці, комфорті водіння й екологічній безпеці. Упевненість у безпеці зимових шин Nokian Hakkapeliitta передаватиметься з покоління в покоління.

Зимові шини Nokian Hakkapeliitta розраховані на складні умови, коли стан дороги може змінюватися від мокрого снігу до снігу та ожеледиці. Компанія Nokian Tyres активно працює над розробкою нової технології зимових шин, яка захищає безпеку перевезення навіть у північних широтах.

Прикладом нового підходу до розробки зимових шин є концепція, що поєднує комфорт водіння нешипованих зимових шин із відмінними характеристиками зчепленням шипованих шин на дорогах, вкритих льодом або мокрим снігом.

‒ «За різних погодних умов узимку водій може висунути шипи одним натисканням кнопки до гальмування або в разі потреби забезпечити надійніше зчеплення. Розвиток цієї концепції шин ще не завершено, але така інновація дає уявлення про те, на яких шинах ми можемо їздити в майбутньому», – пояснює Юха Пірхонен, віце-президента відділу досліджень і розробок компанії Nokian Tyres.

Juha Pirhonen, Nokian Renkaat Oyj, Tutkimus- ja kehitysjohtaja
"За різних погодних умов узимку водій може висунути шипи одним натисканням кнопки до гальмування або в разі потреби забезпечити надійніше зчеплення. "
Юха Пірхонен, Nokian Tyres plc, Vice President, Research and Development

Eco Stud 8 – рекордна сучасна технологія встановлення шипів

Виробництво шин Nokian Hakkapeliitta розпочалося 1936 року, а міжнародне визнання вони отримали на легендарних ралі в Монте-Карло у 50-х 60-х рр. XX ст. Машини з шипованими шинами Kometa-Hakkapeliitta продемонстрували особливу ефективність на засніжених та обледенілих гірських дорогах.

З моменту випуску шини Kometa шини значно вдосконалено. Сучасна технологія встановлення шипів максимально покращує керованість і комфорт водіння. Сучасна концепція Eco Stud 8 дає змогу задовольняти потреби споживачів і вимоги щодо охорони навколишнього середовища краще, ніж раніше.

- «Хоча кількість шипів збільшилася, завдяки новій технології їх встановлення вдалося зменшити шкоду дорожньому покриттю (порівняно з попередніми моделями), що також зменшує кількість дорожнього пилу», – зазначає Матті Моррі, керівник відділу технічного обслуговування Nokian Tyres.

Інноваційна технологія встановлення шипів має кілька особливостей, які стали результатом багаторічних розробок.

- «Фланець допомагає анкерному шипу надійно закріпитися в дорожньому покритті, забезпечуючи зчеплення на слизьких поверхнях і за складних дорожніх умов, тоді як спеціальний шар гумової суміші під шипом створює ефект пружини, яка амортизує, контактуючи з дорогою. Це підвищує комфорт під час водіння, а також менше шкодить довкіллю», – пояснює Моррі.

Керованість і стабільність за несподіваних умов залежать від поздовжнього й поперечного зчеплення на льоду, яке посилюється завдяки новій схемі розподілу шипів і їх конструкції. Технологія встановлення шипів, що поліпшує керованість за екстремальних умов, є особливістю зимових шин Nokian Hakkapeliitta 8, які успішно пройшли випробування в усьому світі. Сучасними шипованими шинами було оснащено автомобіль, на якому встановлено приголомшливий світовий рекорд швидкості руху на льоду – 335,713 км/год.

Вбудовані «шипи» для шипованих шин

Крім шипованих шин ми поліпшили показники зчеплення наших арктичних нешипованих зимових шин. Під час виробництва шин Nokian Hakkapeliitta R2 застосовувалася концепція Cryo Crystal, що значно поліпшує зчеплення на слизьких дорогах і на льоду.

- «Концепція передбачає додавання в гумову суміш мікроскопічних частинок із твердістю алмазу, які нагадують кристали. Міцні багатогранні частинки є екологічно безпечними й функціонують за принципом вбудованих шипів», – пояснює Моррі.

Сталий екологічно безпечний розвиток також передбачає енергоефективність

Поняття безпеки в компанії Nokian Tyres має широке значення. Зусилля наших розробників спрямовані на задоволення запитів і потреб споживачів. За словами Пірхонена нові розробки дали змогу продовжити строк служби шин і підвищити економію палива, що робить їх більш вигідними у використанні.

- «Стала безпека означає, що параметри шин мають залишатися практично незмінними протягом усього періоду їх експлуатації. Важливо пояснювати водіям, коли знос шини починає впливати на безпеку», – пояснює Юха Пірхонен.

Найкращі винаходи часто надзвичайно прості, але функціональні, як індикатор безпеки руху (DSI), запатентований компанією Nokian Tyres. Він дає змогу водієві контролювати поточну глибину протектора на основних канавках шини. Запатентований винахід підвищує безпеку. Ми використовуємо його на літніх і зимових шинах. Коли глибина протектора стає менше 4 мм, шину слід замінити з міркувань безпеки.

Наші успіхи в розробці продуктів підтверджено на міжнародному рівні. Нова зимова шина Nokian Hakkapeliitta R2 отримала престижну нагороду «Технологія виробництва шин 2016».

- «Нова Nokian Hakkapeliitta R2 – найбільш енергоефективна шина, і перша зимова шина з рейтингом опору коченню класу А. Нешипована шина спеціально розроблена для збільшення відстані, яку здатні подолати електричні й гібридні автомобілі. Для власників автомобілів із бензиновим або дизельним двигуном низький опір коченню означає скорочення витрат на паливо й зменшення викидів СО2, а також значне зниження рівня шуму», – говорить Пірхонен.

Поліпшується гумова суміш протектора, до складу гуми входить рапсове масло

Чого надалі очікувати у сфері досліджень і розробки шин?

– «Екологічність залишається основним критерієм під час створення наших майбутніх продуктів. У шинах Nokian Hakkapeliitta використовуються нові типи гумової суміші, що скорочують витрати палива й викиди СО2. Ми вже застосовуємо відновлювальну сировину, включаючи рапсове й соснове масла. Наприклад, рапсове масло, підвищує довговічність гумової суміші й покращує зчеплення на льоду», – пояснює Юха Пірхонен, віце-президент відділу досліджень і розробок.

Матті Моррі, керівник відділу технічного обслуговування, вважає, що найбільшого прориву слід очікувати в технології встановлення шипів, а також у поліпшенні складу гумової суміші протектора. Мета полягає в тому, щоб забезпечити спокій водіїв за будь-яких умов руху.

Додаткова інформація:

Юха Пірхонен, віце-президент відділу досліджень і розробок компанії Nokian Tyres, тел. +358 10 401-77-08, juha.pirhonen@nokiantyres.com
Матті Моррі, керівник відділу технічного обслуговування компанії Nokian Tyres, тел. +358 10 401-76-21, matti.morri@nokiantyres.com

Докладніше:

Інновації Nokian Tyres:
https://www.nokiantyres.ua/innovaciyi/

Nokian Hakkapeliitta R2 – сучасна екологічно безпечна технологія зимових шин для електромобілів:
www.nokiantyres.com/company/news-article/state-of-the-art-green-winter-tyre-technology-for-electric-cars-the-world-s-first-winter-tyre-with-a/

Фотографії, пов’язані з отриманням нагороди «Технологія виробництва 2016», а також зображення продукту Hakkapeliitta R2:
www.nokiantyres.com/HakkapeliittaeR2

Відео:
https://youtu.be/Wo4omb0Eil4

Nokian Tyres – найперші у світі зимові шини класу AA:
www.nokiantyres.com/company/news-article/nokian-tyres-offers-the-world-s-first-aa-class-winter-tyre-in-wet-grip-and-fuel-efficiency-as-well-a/

Перша у світі зимова шина з висувними шипами:
www.nokiantyres.com/company/news-article/nokian-tyres-the-world-s-first-nonstudded-winter-tyre-with-studs/

80 років Nоkian Hakkapeliitta:
Історія володарки півночі

Більше 80 років з моменту винаходу зимових шин:
Безпечне обертання на засніженій дорозі з Nokian Kelirengas 
Отак змінилася зимова шина – нешипований зимовий витвір мистецтва, порівняно з першим зразком 
Як була створена перша зимова шина?
Вісімдесятирічна історія зимових шин Nokian

Iнтелектуальні технології дорожнього руху й біологічної сировини:
Nokian Hakkapeliitta у 2036 році
Nokian Hakkapeliitta – піонер у сфері технологічних розробок і покращення безпеки шин 

Галерея зображень:
Зимові шини Nokian: із 1934 року до наших днів. (pdf file, 10 MB)
Літні шини Nokian: із 1932 року до наших днів. (pdf file, 10 MB)