Nokian Tyres рекомендує

чт вересня 3 11:30 2009

Nokian Tyres рекомендує



Напередодні початку нового періоду сезонної заміни шин провідний менеджер та експерт з технічних питань компанії Nokian Tyres Матті Морі озвучив ряд особливо актуальних рекомендацій з підбору, зберігання та використання шин.
Днями відбулася зустріч провідного менеджера та експерта з технічних питань компанії Nokian Tyres Матті Морі з представниками українських автомобільних видань. У рамках заходу обговорювалися питання експлуатації і зберігання шин. Пан Морі поділився рекомендаціями, що були вироблені на основі на результатів дослідницької діяльності концерну Nokian Tyres та його особистого двадцятирічного досвіду роботи в даній сфері.

Строк використання шин

На сьогодні в Європі немає закону, що регламентує строки використання шин. Від нас, виробників, діє нагальна рекомендація не використовувати шини, вироблені більш ніж десять років тому. Справа в тому, що гумова суміш з роками стає все жорсткішою, що, у свою чергу, негативно позначається на її найголовнішій функції - зчеплення з дорогою.

Після двох-трьох років зберігання відповідно до рекомендацій виробників, шини можна приймати в експлуатацію: твердне лише тонкий прошарок поверхні і через невеликий період використання шина відновлює свої властивості, а рівень твердості поверхні повертається до потрібного рівню. Однак якщо шини вже пролежали п'ять або шість років, необхідний більший проміжок часу для відновлення початкової м'якості гумової суміші.

Якщо ж говорити про продукцію, вироблену шість-сім років тому, то їхній рівень затвердіння гуми суттєво серйозніший. Ці шини вирізняються великим пробігом, їхній протектор практично не стирається. Але при цьому серйозно страждають зчіпні якості шини, суттєво погіршується керованість автомобілем.

Умови зберігання шин

Ми рекомендуємо зберігати шини при прохолодній температурі нижче +25С. Оптимальна температура зберігання - це від +10С до +15С. Навіть різке переохолодження (перепад до -10С) не зашкодить шинам так, як зберігання при температурі вище + 25С.

Рівень вологості в приміщенні, де зберігаються шини, повинен бути на такому рівні, щоб на їх поверхні не утворювалася волога.

Важливо, щоб при зберіганні на шини не потрапляло пряме сонячне світло, оскільки йому властиво викликати утворення шару озону, що, у свою чергу, провокує утворення тріщин на поверхнях шини.

Неможна зберігати шини безпосередньо на вулиці, без навісу, оскільки виникає ризик потрапляння в колесо опадів: з часом вода може просочуватися крізь герметичний шар і проникати в конструкцію каркасу. Надалі це може призвести до розшарування каркаса шини безпосередньо в момент експлуатації.

Якщо мова йде про зберігання 1-2 комплектів шин, їх можна зберігати як у вертикальному, так і в горизонтальному положенні.

Навантаження шин

Ще одна рекомендація, яку нам довелося розробити після одного інциденту, що спостерігався нами в Сибіру в момент розвантаження шин нашими партнерами. Шини для автомобілів SUV з діаметром від 18 до 22 дюймів розвантажували зі стелажа в такий спосіб - кидали з висоти 5 м на асфальтовану підлогу. Під час такого падіння шина при зіткненні з землею деформувалася, стискалася, а в місцях бортового кільця утворювалися злами .За результатами проведених випробувань у нашому логістичному центрі у Фінляндії ми розробили рекомендацію: такі шини неможна кидати з висоти більш ніж 1,5 метра задля того, щоб уникнути деформації бортового кільця. На жаль, не всі розуміють існуючі ризики подальшого використання шини зі зламом в місцях бортового кільця: таку шину як і раніше можна змонтувати на диск, накачати і використовувати. Але необхідно розуміти, що під час експлуатації, буквально в будь-який момент, може відбутися розрив деформованого кільця шини, а автомобіль - втратити керування.

Тиск у шинах

Від водіїв часто можна почути нарікання на те, що у одних моделей шин від якогось виробника стійкість до утворення бічного здуття вище, в інших - нижче. Намагаючись визначити причину таких нарікань, ми провели безліч досліджень у нашому дослідному центрі і прийшли до висновку, що товщина боковини шини, в принципі, у всіх моделях всіх виробників приблизно однакова.

В результаті проведених тестів, ми прийшли до висновку, що справа не у виробникові або ж у моделях шин, а в тому, як їх накачують в процесі експлуатації. Якщо шина «не докачана», то при потраплянні колеса в ямку боковина стискається, а для утворення здуття досить переривання одного волокна корду.

У випадку, якщо шина накачана нормально, або ж рівень тиску трохи більший, стійкість до утворення здуття істотно збільшується. Особливо це важливо в зимовий період, тому що тиск в шині залежить від зовнішньої температури. Температура знижується - тиск падає. Тому взимку набагато краще шину трошки перекачати, ніж «не докачати».

Для вироблення рекомендацій щодо оптимального рівня тиску в наших зимових шинах ми постійно проводимо тестування за участю всіх нових моделей автомобілів. І, як з'ясувалося, більшість виробників автомобілів дають рекомендації тільки за рівнем тиску для літніх шин і нічого не повідомляють про необхідний рівень тиску в шинах у зимовий період, який, на нашу думку, має бути трохи більшим.
Часто можна зустріти наступні рекомендації з боку виробника автомобілів: тиск у шинах на передній осі повинен бути вищим, ніж у шинах на задній осі. Така порада пояснюється більшим комфортом при водінні. Однак це погано позначається на керованості автомобіля, тому наша наступна рекомендація така: тиск має бути або однаковим, або ж навпаки, вищим у шин, що знаходяться на задній осі. Кожен автолюбитель може самостійно переконатися у дієвості даної рекомендації: достатньо просто поставити на автомобіль зимовий шинний комплект і для початку накачати передню вісь до 2,4 бар, а на передню 2 бар і після цього спробувати провести перестановку. Автомобіль буде більш схильний до заносу під час руху, ніж, якщо б тиск у всіх чотирьох шинах був би однаковим або ж трохи вищим у задніх.

Для довідки:

Nokian Tyres - найбільший виробник шин у Північній Європі й один зі світових лідерів цієї галузі за рівнем доходів. Компанія займається розробкою й виробництвом літніх і зимових шин для легкових автомобілів, а також шин для різної важкої техніки. Компанія є найбільшим виробником протекторів і найбільшим власником цехів для нанесення протекторів у Північній Європі.
Компанії Nokian Tyres належить мережа шинних центрів Vianor, до якої входить 541 точка в Фінляндії, Швеції, Норвегії, Естонії, Латвії, Україні та Росії.
Відділ розробки продукції, управління та маркетингові відділення знаходяться у фінському офісі компанії в м. Нокіа. Компанія володіє двома заводами: один у Нокіа (Фінляндія), другий - у Всеволожську (Росія). Російський завод відкрився влітку 2005 року.
Nokian Tyres plc була заснована в 1988 році. У 1995 році її акції були розміщені на фондовій біржі в Гельсінкі.
Історія компанії почалася в 1898 році, коли була відкрита фінська фабрика з виробництва гуми Suomen Gummitehdas Oy. Виробництво шин для пасажирських автомобілів почалося в 1932 році, а найвідоміший продукт компанії - шина Nokian Hakkapeliitta - з'явилася на ринку в 1936 році.

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь:

Прес-служба компанії Nokian Tyres в Україні:
Вікторія Шпак
Тел.+380 44 501 2909
Моб. +380 67 243 9908
e-mail: [email protected]