вт лютого 11 10:35 2014 в категорії Корпоративні новини

Результати концерну Nokian Tyres у 2013 році



У 2013 році концерн Nokian Tyres виробив найбільшу кількість нових зимових шин за всю історію свого існування. Було представлено одразу п’ять нових моделей зимових шин для ключових ринків. Серед них шини нового покоління Nokian Hakkapeliitta 8, Nokian Hakkapeliitta R2, Nokian Hakkapeliitta R2 SUV, що створені саме для країн зі складними кліматичними умовами, а також нові зимові шини Nokian WR G3 та Nokian WR SUV 3, які призначені для ринків Центральної Європи і Північної Америки.

Шина Nokian Hakkapeliitta 8 перемогла майже в усіх тестах незалежних автомобільних журналів. Більше того, зимові шини Nokian Tyres, призначені для Центральної Європи, так само отримали звання переможців. Відзначилися також і нові літні моделі шин, серед яких Nokian Hakka Black, Nokian Hakka Blue, Nokian Hakka Green і Nokian Linе, що виграли декілька незалежних порівняльних тестів на ключових ринках і у Центральній Європі протягом 2012-2013 років.

У 2014 році планується збільшити продаж легкових і SUV-шин (більше за середнє зростання ринку) на усіх ключових ринках, а також покращити цінове позиціонування нових моделей, розширити мережу дистрибуції та вдосконалити продуктивність і рівень завантаження потужностей.

Січень – Грудень 2013



У 2013 році концерн Nokian Tyres зафіксував обсяг чистих продажів на рівні 1 521,0 млн. євро (1612,4 млн. євро у 2012 році), таким чином, зниження становило 5,7% порівняно з минулим роком. Продаж у країнах Скандинавії та Фінляндії збільшився на 1,5% і склав 35,8% (34,4%) від загального продажу концерну. Натомість, продажі у Росії зменшились на 7,6%. Консолідований продаж у країнах СНД, враховуючи Росію, знизився на 4,9% і становив 34,2% (35,1%) від загального продажу концерну. Зниження продажу на 4,0% спіткало також країни Центральної та Східної Європи, що в результаті призвело до показника 22,4% (22,8%) від загального продажу концерну. А у Північній Америці рівень продажу дещо виріс (на 0,1%), склавши 7,0% (6,9%) від загального продажу концерну.

Вартість сировини (євро/кг) зменшилася на 12,9% у порівнянні з 2012 роком.

Операційний прибуток концерну Nokian Tyres склав 385,5 млн. євро (порівняно з 415,0 млн. євро у 2012 році). В той час, як прибуток до оподаткування становив 321,8 млн. євро (397,7 млн. євро) з урахуванням пені 20,2 млн. євро на додатково нараховані податки. Чистий прибуток у 2013 році склав 183,7 млн. євро (330,9 млн. євро), враховуючи додатково нараховані у Фінляндії податки за 2007-2010 рр. у розмірі 100,3 млн. євро.

Концерн Nokian Tyres вважає рішення про перегляд податкових відрахувань безпідставним і збирається звернутися до Комісії податкового управління із заявою про зміну даного рішення і, у разі необхідності, оскаржити це рішення в Адміністративному суді (Фінляндії).

Показник RONA за 12 місяців 2013 року склав 20,2% (23%).

У концерні Nokian Tyres наприкінці 2013 року працювало 4170 чоловік, натомість мережа шинних центрів Vianor налічувала 1480 співробітників. Наприкінці звітного періоду у російському підрозділі працювало 1319 чоловік (у порівнянні з 1252 співробітниками вкінці 2012 року).

Росія та країни СНГ



Продаж зимових шин Nokian Tyres значно збільшився, тим самим демонструючи зростання частки шин середнього цінового сегмента, незважаючи на зниження продажу нових автомобілів у Росії. Значною мірою покращилася частка ринку зимових шин Nokian Tyres, що призвело до посилення лідерства цієї компанії на ринку. Показник збуту літніх шин Nokian Tyres був незадовільним, що пов’язують з низьким рівнем продажу протягом двох літніх сезонів підряд у 2012-2013 рр., про що свідчить наявність залишків шин на складах дистріб’юторів. Платежі за дебіторською заборгованістю і податковими пільгами надходили відповідно до планів.

Продаж продукції Nokian Tyres в Росії зменшився на 7,6% порівняно з 2012 роком і склав 520,1 млн. євро (563,0 млн. євро у 2012 році). А от продажі у країнах СНД (за виключенням Росії) навпаки збільшились і становлять 56,6 млн. євро (43,7 млн. євро). Консолідовані продажі у країнах СНД, включаючи Росію, знизились на 4,9% та склали 576,7 млн.євро (606,7 млн.євро). Зниження продажів у Росії головним чином пов’язано з послабленням російського рубля. Операційний прибуток і маржинальність операцій у Росії та інших країнах СНД покращилися у порівнянні з минулим роком.

Мережа дистрибуції розширилася завдяки підписанню додаткових дистриб’юторських угод і збільшенню мережі Vianor на 88 шинних центрів. Наприкінці 2013 року мережа шинних центрів Vianor налічувала 621 торгівельну точку із розташуванням у 363 містах Росії та інших країнах СНД. Учасники програми Hakka Guarantee у Росії (тобто, торгівельні точки, де продаються шини Nokian Tyres із Розширеною гарантією) нараховують приблизно 3300 шинних центрів, шинних центрів Vianor, автосалонів та інтернет-магазинів. Проект електронної торгівлі розвивався відповідно до плану.

Нову дванадцяту виробничу лінію на російському заводі Nokian Tyres запустили у І кварталі 2013 року; виробнича потужність заводу становила близько 14 млн. шин щорічно. Відтак, виробнича потужність і продуктивність також покращилися у зв’язку із встановленням тринадцятої виробничої лінії у ІІ кварталі 2013 року. Введення в експлуатацію тринадцятої лінії наприкінці 2013 року дало змогу збільшити виробничу потужність до більше ніж 15 млн. шин щорічно.

Інвестиції



Інвестиції у 2013 році нараховували 125,6 млн. євро, що включають інвестиції у виробництво на заводах компанії у Росії та Фінляндії, прес-форми для нових продуктів і розвиток мережі Vianor.

Загалом інвестиції концерну Nokian Tyres у 2014 році становитимуть 116 млн. євро. Передбачено інвестувати в операції Nokian Tyres у Росії близько 42 млн. євро. В той же час, 74 млн. євро будуть інвестовані у шинний завод у Фінляндії (включаючи автоматизацію, прес-форми, розробку нових продуктів, ІСТ), підрозділи індустріальних шин і у торгові компанії, включаючи розвиток мережі Vianor.

У 2014 році концерн Nokian Tyres відзначає 80 років з моменту створення першої у світі зимової шини. У січні цього ж року компанія представила одразу п’ять моделей нових зимових шин:
шипована шина Nokian Hakkapeliitta 8 SUV для позашляховиків, шини для мікроавтобусів і легких вантажівок Nokian Hakkapeliitta C3 та Nokian Hakkapeliitta CR3, а також шини середнього цінового сегменту Nordman 5 і Nordman 5 SUV.

У 1934 році компанія Nokian Tyres розробила і створила першу у світі зимову шину, що здатна протистояти морозам. Перша зимова шина Kelirengas («погодна шина») була створена для вантажівок. Через два роки спеціалісти Nokian Tyres представили своє рішення для легкових автомобілів. Перша шина Hakkapeliitta стала справжнім проривом у забезпеченні безпеки на слизьких зимових дорогах. На сьогоднішній день шини Nokian Hakkapeliitta відомі всюди, де знають, що таке справжня зима.

Додаткова інформація:

Маркетинг менеджер Nokian Tyres в Україні
Альона Коломієць
Моб.: +38 067 216 3434
тел. +38 044 220 1 220
Olena.Kolomiiets(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.ua