Тест зимових вантажних шин в Заполяр'ї: для безпечного пересування необхідні хороші зимові шини як на вантажівку, так і на причіп

вт травня 22 08:48 2012

Тест зимових вантажних шин в Заполяр'ї: для безпечного пересування необхідні хороші зимові шини як на вантажівку, так і на причіп



У березні поточного року в Лапландії, на тестовому полігоні Nokian Tyres було проведено тестування шин, організоване компанією спільно з VR Transpoint Університетом в Оулу, Ліікеннетурва, Професійним коледжем Кайнуу в Оулу та Обласним професійним коледжем в Івало.

Результати тестування красномовно свідчать про те, що допустима мінімальна глибина протектора для вантажних шин є недостатньою для безпечного пересування великовантажного транспорту. При цьому необхідно звертати увагу на всі шини комбінованого транспортного засобу, а не тільки на шини для вантажівки.

Очевидна різниця в результатах тесту, продемонстрована новими зимовими шинами і зношеними, була абсолютно неочікуваною для присутніх на заході численних журналістів та експертів. Тести проводилися на двох однакових автопоїздах. У першому автопоїзді вантажівка була оснащеною новими зимовими вантажними шинами Nokian Hakkapeliitta F для передньої осі і шинами Nokian Hakkapeliitta Truck E для провідної осі, інші колеса були взуті в нові всесезонні шини. Інший автопоїзд був оснащений зношеними всесезонними шинами глибиною протектора близько 5 мм. Висновок: хороші шини виводять маневреність автопоїзда на абсолютно новий рівень і, в порівнянні зі зношеними шинами, забезпечують водієві більше контролю при гальмуванні, прискоренні і поворотах.

Гальмівний шлях більше на 30% на зношених шинах

Тести на маневрування включали в себе ABS гальмування на різних швидкостях, лосиний тест і тест на прискорення. Тестована поверхня була покрита огрубілим снігом і льодом. Транспортні засоби були оснащені датчиками, які вимірювали такі характеристики як прискорення в різних напрямках і швидкість повороту автомобіля навколо вертикальної осі. Загальна вага кожного транспортного засобу становила близько 43 тонн. Різниця в результатах, отриманих на нових і зношених шинах, була очевидною.

«При ABS гальмуванні гальмівний шлях на зношених шинах був, в середньому, на 30% більше. При початковій швидкості в 70 км/год, залишкова швидкість в момент зіткнення становила близько 35 км/год. У тесті на прискорення на ділянці в 70 м, автопоїзд на зношених шинах все ще запізнювався на довжину іншого автопоїзда в той час, як автопоїзд на нових шинах вже досяг місця призначення», - повідомляє менеджер відділу R&D вантажних шин компанії Nokian Tyres Теппо Сілтанен, підбиваючи підсумки результатів тестів.

Немає сюрпризів на нових зимових шинах

«Лосиний тест» підкреслив суттєві відмінності між двома транспортними засобами. Вантажний автомобіль на нових шинах чітко реагував на повороти рульового колеса, що зменшувало бічний зсув провідної осі, і причіп рухався за ним відповідно.

У той же час управління вантажівкою на зношених шинах було важким: задня частина комбінованого транспортного засобу зісковзнула в бік, після чого причіп штовхнув вантажівку, і автопоїзд було складно вирівняти назад в лінію.

Цей тест показав, наскільки важливо приділяти належну увагу шинам автопоїзда в зимовий період. Найчастіше вантажний автомобіль перевзувають в нові шини восени. При цьому для максимальної безпеки перевезень важливо вибрати шини з відкритим малюнком протектора і маркуванням M+S. Глибина малюнка протектора важлива особливо під час їзди по снігу або сльоті, при цьому міцні ламелі ще більше підсилюють зчеплення.

Мінімальна глибина протектора – 5 мм

Компанія Nokian Tyres вважає, що дозволена у Фінляндії мінімальна глибина протектора для вантажних зимових шин 1,6 мм є занадто низькою.

«Глибина малюнка протектора шини вантажного автомобіля повинна бути мінімум 5 мм, а у шин для причепа – не менше 3 мм. Наприклад, у Швеції, Норвегії та Німеччини, використання зимових шин обов'язкове відповідно до законодавства. Закони Швеції передбачають, що з 1 грудня по 31 березня мінімальна глибина протектора шин для вантажівок становить 5 мм. Така вимога мінімальної глибини протектора має бути і в Фінляндії», - пропонує Теппо Сілтанен.

В наслідок глобального потепління сучасні зими більш складні і демонструють широкий діапазон перепаду температур і погодних умов. Для безпечного пересування завжди важливо підтримувати необхідну швидкість. Особливо це стосується гальмівного шляху і кутової швидкості, яку також необхідно тримати на безпечному рівні.

Тестування зимових шин для вантажівок компанією Nokian Tyres в березні 2012

Основні результати:

  • При ABS гальмуванні гальмівний шлях на зношених шинах був, в середньому, на 30% більше. Від початкової швидкості 70 км/год, залишкова швидкість в момент зіткнення становила близько 35 км/год.
  • У тесті на прискорення на ділянці в 70 метрів автопоїзд на зношених шинах все ще запізнювався на довжину іншого автопоїзда, в той час як автопоїзд на нових шинах вже досяг місця призначення.
  • Вантажний автомобіль на нових шинах чітко реагував на повороти рульового колеса, що зменшувало бічний зсув провідної осі, і причіп рухався за ним відповідно.
  • У той же час управління вантажівкою на зношених шинах було важким: задня частина комбінованого транспортного засобу зісковзнула в бік, після чого причіп штовхнув вантажівку, і автопоїзд було складно вирівняти назад в лінію.
  • Важливо звертати увагу на всі зимові шини комбінованого транспортного засобу, а не тільки на шини вантажівки.
  • Хороші шини виводять маневреність автопоїзда на абсолютно новий рівень і, в порівнянні зі зношеними шинами, забезпечують водієві більше контролю при гальмуванні, прискоренні і поворотах.
Відео: http://youtu.be/ewoFrzlnWr4
Презентації та фото тесту: www.nokiantyres.com/trucktest2012
Додаткова інформація: https://www.nokiantyres.com/be-prepared

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь:

Координатор з маркетингу компанії Nokian Tyres в Україні
  • Наталія Діхтяренко
Моб. +38 067 441 24 61, тел. +38 044 220 1 220
e-mail: [email protected]

Прес-служба компанії Nokian Tyres в Україні
  • Вікторія Шпак
моб. 8-067-243-99-08, (044) 501 29 09
e-mail: [email protected]