Тестування продукції Nokian Tyres: сучасні полігони і передові технології

ср жовтня 6 04:05 2010

Тестування продукції Nokian Tyres: сучасні полігони і передові технології



Успішність продукції концерну Nokian Tyres заснована на постійному проведенні досліджень, впровадженні нових технологій і розробок, інновацій, спрямованих на створення шин, що відповідають всім вимогам сучасних автомобілістів.

Тестування зимової продукції в суворих умовах Півночі
Концерн Nokian Tyres має власний випробувальний полігон площею в 700 га за полярним колом в Лапландії в містечку Івало, Фінляндія. Тому Nokian Tyres проводить ретельні випробування зимових шин шість місяців на рік – з листопада по квітень. На цьому полігоні безліч трас, одна з найважливіших розташовується на скутому льодом озері Тамміярві. Саме в цій частині полігону знаходяться три прямі кілометрові траси, на яких, власне, проводяться випробування з гальмування на льоду і виміри властивостей зчеплення шин під час гальмування і розгону.

На цьому полігоні перевіряються характеристики поперечного і поздовжнього зчеплення на снігу, проводяться випробування на підйом – заміряються і оцінюються параметри шини при підйомі крутим схилом. Під час проведення випробування на керованість автомобіля на льоду заміряється максимальне зчеплення шини на віражах різного радіусу і на довгій прямій ділянці. Для оцінки шини використовуються результати вимірів і думка водія-випробувача.

Важливим чинником безпеки їзди автомобіля є хороша керованість шин на засніженій дорозі. І, звичайно ж, тестовий полігон в Івало обладнаний сніговими трасами, на яких проводяться спеціальні випробування. Під час проведення випробування на керованість на засніженій дорозі досвідчений водій порівнює поведінку шин на снігу, тобто на щільно укоченій засніженій поверхні. На трасі довжиною близько 12 кілометрів змодельовані звичайні умови їзди, включаючи підйоми, спуски та повороти. Друга траса для оцінки поведінки шин на засніженій поверхні має довжину близько кілометра. Під час випробування мова йде про так звану індикаторну трасу, за допомогою якої можна визначати основні властивості шин. На складних трасах – безліч віражів з різними радіусами. Випробувачі визначають різницю між шинами, здійснюючи рух на граничному зчепленні і з максимальною швидкістю. Заміри часу заїздів і думки випробувачів доповнюють один одного.

Також на тестовому полігоні в Івало проводяться випробування поперечного зчеплення та стійкості утримання направлення на льоду, які оцінюються по поведінці шин на льоду. На крижаному колі діаметром в 300 м тестують поперечне зчеплення, при цьому враховується час проходження кола. Умови стандартизуються шляхом додання маршрутом шорсткості з використанням спеціально розробленої для цього техніки. Мета полягає у створенні рівномірно слизького льоду.

Концерн Nokian Tyres, за необхідністю, також використовує інші полігони за межами Фінляндії. У Ідіаде (Іспанія) і Папенбург (Німеччина) проводяться випробування високошвидкісних шин UHP (Ultra High Performance). Взимку літні випробування проводяться в Південній Африці, а влітку зимові випробування - у Новій Зеландії. Також для деяких тестів використовується штучна льодова арена в Норвегії.

Сучасний випробувальний полігон Nokian Tyres в м. Нокіа постійно оновлюється
Концерн Nokian Tyres володіє власним літнім полігоном у місті Нокіа (Фінляндія), де відпрацьовує всі ситуації, що можуть виникнути влітку при водінні в складних кліматичних умовах. Випробування літніх шин проходять з квітня по листопад. Цей полігон, що займає площу в 30 га, постійно розвивається. Він оснащений автоматичною спринклерною системою для проведення тестів на мокрій поверхні, чотирма різними дорожніми покриттями для тестів на гальмування, басейном довжиною 80 метрів для проведення випробувань з поздовжнього аквапланування, трасами з віражами різної складності і т.д.

Цей компактний полігон, що знаходиться недалеко від заводу, постійно вдосконалюється: він обладнаний першою в світі смугою для тестування планування по шузі. На ньому можливо змоделювати практично будь-яку ситуацію водіння в суворих умовах.

Ретельні випробування і новітня техніка полігону дозволяють тестувати шини в суворі північних умовах і відстежити їх поведінку в період міжсезоння при їзді на різних поверхнях, будь то шорсткий асфальт, гладкий асфальт, звичайний асфальт або ж бетон. На полігоні в м. Нокіа є всі найважливіші види випробувальних трас для перевірки зчеплення і керованості літніх шин: гальмування і керованість на мокрій і сухій поверхнях, подовжнє і поперечне аквапланування. Також на полігоні є обладнання для виміру шуму від руху і внутрішнього шуму.

Полігон оснащений найпрогресивнішим у світі обладнанням для зйомки, виміру і дослідження аквапланування. Високошвидкісна камера надає інформацію про взаємодію шини з дорогою. Завдяки новій техніці стало можливим дослідити, що ж відбувається в реальній ситуації в процесі водіння під час взаємодії шини з дорогою. Отримана за допомогою швидкісної камери інформація ефективно використовується для аналізу взаємодії шини з водою, відстежується інформація, яким чином шини з різною будовою і протектором працюють під час аквапланування, як змінюється форма плями контакту під час руху в порівнянні зі статичною контактною поверхнею шини.

Швидкісна зйомка дозволяє інженерам без жертв заглянути в раніше недоступне простір між шиною і дорогою і отримати нову інформацію для дослідження продукції, що виробляється, та додаткові дані про аквапланування як явище і, як наслідок, враховувати всі суттєві фактори під час проектування шин.

Інновації в шинах – блискучі ідеї і високі технології від Nokian Tyres
Шини – це надзвичайно технічний продукт, що складається з безлічі компонентів і відповідає точним вимогам. Це активний засіб безпеки, єдине місце зіткнення автомобіля з дорогою. Ключовий принцип роботи відділу досліджень і розробок Nokian Tyres не змінюється ось уже 70 років – розробляти шини для водіння в складних погодних умовах, де потрібна безпека і надійність за будь-яких обставин. Щорічно Nokian Tyres інвестує у розвиток своєї продукції близько 2,5% коштів від загального обороту концерну.

Розробка шин ґрунтується на принципі постійної безпеки – шина повинна зберігати свої властивості безпеки в повній мірі протягом усього строку експлуатації до тих пір, поки не зноситься. Крім безпеки та економії, концерн Nokian Tyres також робить наголос на поліпшені характеристики і оригінальність своїх продуктів. Шестигранний якірний шип, повітряні амортизатори, ведмежий кіготь, індикатор зносу (DSI) та індикатор аквапланування – ось деякі з останніх інновацій, що поліпшують безпеку і комфорт водіння.

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь:
Прес-служба компанії Nokian Tyres в Україні

• Вікторія Шпак
моб. 8-067-243-99-08, (044) 501 29 09
e-mail: [email protected]